بچه های امروز - emrooz children

اینجا سروستان ، صفا و صمیمیت ارزانیتان....

با این ایمیل قائدتاً درب خیلی از مطب ها را (به قول اردلان) باید گِل گرفتًً!!!

 

پانـزده مـاده خـوراکی که برای تسکیـن دردها مفید هستند
 

 

احساس درد جدای اینکه می تواند نشانه بیماری و اختلال در عملکرد سیستم های داخلی بدن باشد، حس ناخوشایندی است که حتی بعضی مواقع باعث مختل شدن فعالیت های طبیعی و روزانه فرد می شود. در این ایمیل بعضی از مواد غذایی که برای تسکین دردهای مختلف به کار می روند را برای شما دوستان یادآوری می کنیم:

1. گرفتگی عضله پا = آب گوجه فرنگی:
نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر ۵ نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کاهش می یابد.

2. درد سینه = دانه کتان:
نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، افزودن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان را کاهش می دهد. محققان معتقدند، فیتواستروژن موجود در دانه کتان مانع از بالا رفتن میزان استروژن که درد سینه را ایجاد می کند، می شود.

3. آفت یا زخم دهان = عسل:
روزی ۴ بار کمی عسل طبیعی را روی آفت یا زخم ها بمالید تا از بین برود. استفاده از عسل روند درمان آفت را ۴۳ درصد سرعت می بخشد. محققان می گویند: آنزیم های طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب را از بین می برد؛ با ویروس های مهاجم مقابله می کند و التیام بافت های آسیب دیده را سرعت می بخشد.

4. سینوزیت =ترب کوهی:
سینوزیت که بسیار شایع است علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشانی و صورت باعث می شود بیمار احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشد. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به حفره های سینوزیت ها را تقویت می کند، سینوزیت های گرفته را باز می کند و عفونت های سینوزیت را نسبت به اسپری های رفع احتقان سریع تر درمان می کند.

5. دردمفصل =آب:
درد پا، زانو، شانه و... را با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یک هفته برطرف کنید. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروف است که از قسمت انتهای استخوان و مفصل ها محافظت می کند، مایعات موجود در بدن و دیسک های نرم در ستون فقرات را نرم و روان می کند.

6. کمردرد = انگور:
نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مصرف روزی یک پیمانه انگور جریان خون به بافت های آسیب دیده کمر را بهبود می بخشد. بنابراین مصرف این میوه برای بهبود جریان خون و درمان بافت های آسیب دیده کمر لازم است.

7. درد عضله =نعناع:
۳ بار در هفته، در وان آب حاوی ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرید. آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع به طور طبیعی عصب را آرام خواهد کرد. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیایی است.

8. ناراحتی گوارشی = آناناس:
مصرف روزی یک پیمانه آناناس تازه، نفخ های دردناک را در عرض ۷۲ ساعت کاهش می دهد. آناناس سرشار از آنزیمی است که با کمک به سیستم گوارشی پروتئین های دردزا در معده و روده کوچک را سریع تر می شکند.

9. دردو عفونت پا = نمک:
برای رفع درد ناخن های فرورفته در گوشت انگشت، به طور منظم پا را در آب ولرم حاوی نمک خیس کنید تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شود. به گفته محققان دانشگاه نمک به طور طبیعی التهاب را از بین می برد، خاصیت ضدباکتریایی آن نیز به سرعت میکروب هایی را که باعث ورم می شود از بین می رود. کافی است در هر یک لیوان آب ولرم، یک قاشق مرباخوری نمک اضافه کنید و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا را خیس کنید تا عفونت از بین برود.

10. درد مزمن =زردچوبه:
نتایج بررسی ها نشان می دهد، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در تسکین درد ۳ برابر موثرتر است. زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران آرتریت را کاهش می دهد. کورکومین، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمون های دردزا را متوقف می کند. کافی است روزی یک چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه مصرف کنید.

11. علایم قاعدگی = ماست:
۸۰ درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی مبتلا می شوند، زیرا سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که به طور طبیعی هر ماه رخ می دهد، حساس است. اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علایم ۴۸ درصد کاهش پیدا می کند. به گفته محققان ماست غنی از کلسیم است که به طور طبیعی سیستم عصبی را آرام می کند و مانع از بروز علایم دردناک می شود.

12. ناراحتی معده = ماهی:
سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و بیماری التهاب روده را با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنید. نتایج بررسی ها نشان می دهد اسیدهای چرب موجود در ماهی به نام های "DHA" و "EPA"، به طور چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را برطرف می کند. در برخی موارد همانند داروها به فرد تسکین می بخشد. "DHA" و "EPA"ضد التهابی قوی، طبیعی و بدون عارضه است که به طور موثر عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

13. گوش درد = روغن سیر:
محققان معتقدند، مواد فعال در سیر به طور طبیعی باکتری های دردزا را از بین می برد. برای تهیه روغن سیر، ۳ حبه سیر را در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت ۲ دقیقه به آرامی بپزید، صاف کنید. این روغن به مدت ۲ هفته قابل نگه داری در یخچال است.

14. درد مفصل و سردرد = گیلاس:
نتایج بررسی ها نشان می دهد از هر ۴ زن حداقل یک نفر به درد آرتریت، نقرس و سردردهای مزمن مبتلاست. آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس می دهد خاصیت ضدالتهابی دارد و ۱۰ برابر از آسپرین قوی تر است. آنتوسیانین، آنزیم های ایجادکننده التهاب در بافت ها را متوقف می کند و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شود. مصرف روزی ۲۰ دانه گیلاس(تازه، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد، توصیه می شود.

15. درد عضله =زنجبیل:
ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کاهش می دهد. مصرف روزی حداقل یک قاشق مرباخوری خشک یا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه برای افراد مبتلا به درد عضله توصیه می شود.

 

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:غذاهای دارویی,گیاهان دارویی,تسکین درد,اردلان,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

Giethoorn روستایی توریستی در هلند است که هیچ جاده ای ندارد و تمام حمل و نقل آن با استفاده از راه های آبی و قایق امکان پذیر است اطراف این روستای زیبا را دریاچه های کوچک و بزرگ پوشانده اند که زیبایی آن را دوچندان می کنند.اين روستا را ميتوان ونيز هلند نام گذاری کرد.

 

IranFunnyGroup.ir - گروه اينترنتي ايران فاني

 

IranFunnyGroup.ir - گروه اينترنتي ايران فاني

 

IranFunnyGroup.ir - گروه اينترنتي ايران فاني

بقیه را در ادمه مطالب ببینید. ازدستش ندید!!


ادامه مطلب
نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:روستا, توریستی,هلند, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رابطه دوست دختر یا پسر داشتن از نظر قرآن

 

 

 
کجای قرآن آمده دوست دختر یا پسر ممنوع؟!
 در آیه‌ی 5 از سوره‌ی مائده ابتدا می‌فرماید «أُحِلَّ لَكُمُ الطَّیِّبات‏»، یعنی آن چه پاک، طاهر، نیکو و مفید است را بر شما حلال نمودم. سپس به برخی از نیازهای ضروری مانند «خوردن» اشاره نموده و پس از بیان حکم آنها، به نیاز «مرد و زن» به یک‌ دیگر پرداخته است و پس از بیان ضرورت برقراری روابط و انحصار نیکو و حلال بودن آن به شکل ازدواج (نکاح)، ‌تأکید می‌فرماید: «غَیْرَ مُسافِحینَ وَ لا مُتَّخِذی أَخْدان‏»، یعنی این رابطه نباید به شکل رفیق‌گیری [همان دوست دختر و پسر] و زناکاری باشد.
خداوندی که انسان را خلق نموده و راه‌های رسیدن به کمال و سعادت دنیا و آخرت را به نشان داده و با بیان چگونگی روابط انسان با هر شخص، جامعه یا موضوعی به گونه‌ای که هم رفع نیازش را نماید و سبب کمالش گردد قوانینی وضع نموده است، نه تنها خود بهتر از هر کس دیگری می‌داند که انسان [اعم از مذکر یا مۆنث] به جنس مخالف نیاز دارد، بلکه می‌فرماید: خودم در قوانین تکوینی خلقتم، و بر اساس علم و حکمتم این غریزه و محبت را به شما داده‌ام. هم چنان که نیاز و محبت چیزهای دیگری را نیز بر شما قرار داده‌ام.
 
 
  تست عشق و علاقه به معشوقه تان

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: دو شنبه 24 تير 1392برچسب:دوست پسر,دوست دختر,دوست پسر و دوست دختر از نظر قرآن,ازدواج,تست عشق و علاقه, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ریزش مو سن وجنس نمیشناسد، ریختن مو امری طبیعی است، وهر موئی درموعد مقرر باید بریزد وموی مجدد جایگزین شود مشکل زمانی ایجاد می شود که موی جدید جایگزین موی ریخته شده نمی گرد

۲۰ راهکار برای موهایی بیشتر و زیباتر

 ریزش مو سن وجنس نمیشناسد، ریختن مو امری طبیعی است، وهر موئی درموعد مقرر باید بریزد وموی مجدد جایگزین شود مشکل زمانی ایجاد می شود که موی جدید جایگزین موی ریخته شده نمی گردد. دراینجا ۲۰راهکار مفید جهت حفظ موی سر به شما ارائه می گردد. تغذیه متعادل و مصرف آب فراوان.
کمبود آهن، سبب ریزش مو می شود. مواد غذایی که آهن زیاد دارند مثل سبزیجات سبز ویا زرد ومیوه ها و خرما توصیه می شود.
تغذیه غنی اززینک (روی) ، سلنیوم، بیوتین واسید های چرب ضروری، برای رشد مو لازم است.
بافتن محکم موها ودم اسبی بستن آنها خود داری کنید که یکی از علل مهم ریزش نزد خانمهای جوان است ومعمولا اگر به درازا بکشد، غیر قابل برگشت است.

از تماس حرارت مستقیم با سشوار واتوی مو خوداری کنید.
حفاظت از آفتاب برای مو مهم است چون آفتاب سبب رنگ پریدگی وسفیدی مو و آسیب به مومی شود.
کلر موجود در استخربرای موها مضر است بنابراین پوشیدن کلا، مخصوص شنا ودوش گرفتن بعد از استخر توصیه می شود.
زیر باران موها را حفاظت کنید. جون آب باران مملو از مواد شیمیایی وآلودگی است. که می تواندبه موها آسیب برساند.
ماساژملایم پوست سرمی تواند خونرسانی را به پیاز مو بهتر کند هفته ای ۲بار با روغن گرم شده بمدت ۱۰ دقیقه روی پوست سر ماساژدهید.

از شانه زدن زیاد مخصوصا در افرادی که موی چرب دارند خود داری کنید در افراد با موی خشک نیز موخوره را شدت می دهد.
از خود درمانی ومصرف ویتامینهای نظیر آ به مقدار زیاد که می تواند به موها آسیب برساند خود داری کنید.
گرفتن رژیمهای سخت غذایی برای کاهش وزن، آسیب جدی به پیاز مو می رساند، سعی کنید بیش از یک کیلودر ماه وزن کم نکنید.
اگر مشکل تیروئید دارید، درمان آن برای داشتن موی سالم ضروری است.
از یک شامپو ملایم وبا کیفیت خوب واستاندارد ویک نرم کننده خوب جهت شستن موها وحالت دادن به استفاده کنید.

پرهیزاز مواد شیمیایی که در رنگ موها ودکلره ها وجود دارند در جلوگیری از ریزش مو موثر است.
سیگار نکشید : سیگار کشیدن خون رسانی به پیاز مو را کاهش می دهد. بنابراین سبب ریزش مومی شود
آنتی اکسیدانهای مثل ویتامین C, Eوبتاکاروتن ها برای رشد مو مناسب است.
مدیتیشن ویوگا در کاهش استرس که عامل جدی ریزش مو است کمک کننده اند.

اگر در خانواده طاسی ارثی دارید ودر بررسی فقر آهن، کم خونی وتیرئید مشکلی ندارید می توانید ماینوکسیدیل را شروع کنید. خانمها ۲%وآقایان ۵%که بصورت ۱سی سی صبح و۱سی سی شب جلوی سر مالیده می شود.

ریزش مو بعد از استرس شدید، زایمان، تب شدید، عمل جراحی پراسترس، سفر طولانی و… طبیعی است و۲ ماه پس از واقعه شروع می شود و۴ تا ۶ ماه طول می کشد وخوبخود ریزش متوقف می شود.

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: یک شنبه 23 تير 1392برچسب:ریزش,مو,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

هیروتوشی ایتو در سال ١٩٨٢ میلادی از دانشگاه هنرهای زیبای توکیو فارغ التحصیل شد و پس از مدتی به کار موروثی خانواده خود، یعنی سنگ‌تراشی، روی آورد. عکس‌هایی را که در زیر مشاهده می‌کنید، نمونه‌ای از آثار اوست که با استفاده از سنگ‌های کفِ رودخانه‌ای که در نزدیکی منزلشان قرار دارد؛ درست شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1392برچسب:تصاویر, اوج, خلاقیت,هنر,ببینید,هیروتوشی,ایتو , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


شبنم قلی خانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ستاره اسکندری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


افسانه پاکرو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حمید گودرزی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


بهنوش بختیاری

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


نسرین مقانلو

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

امیرحسین رستمی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

خاطره حاتمی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

السا فیروزآذر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


نرگس محمدی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

علی صادقی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

احمد پورمخبر

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

آرام جعفری

 
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

 

سحر قریشی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اندیشه فولادوند

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


الناز حبیبی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


خاطره اسدی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


رضا رویگری

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اکرم محمدی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

پریناز ایزدیار

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

بهاره رهنما

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
 


پژمان بازغی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

پندار اکبری

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

جواد عزتی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

حدیث فولادوند

 
گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

آناهیتا همتی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

الهام حمیدی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

حدیث میرامینی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


زیبا بروفه

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سیامک انصاری

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

شیرین بینا

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


شهرام قائدی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مهران غفوریان

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

لاله اسکندری

 
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

 

امید زندگانی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 


شهاب حسینی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مرجانه گلچین

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

مهدی سلوکی

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سروش صحت

 
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

سامان گوران بازیگر نقش عادل فردوسی پور در خنده بازار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: شنبه 23 تير 1392برچسب:آلبوم,هنرمندان,تصاویر,بازیگران سینما,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

غمي غمناك

شب سردي است و من افسرده

راه دوري است و پايي خسته

 
تيرگي هست و چراغي مرده
مي كنم تنها از جاده عبور

 
دور ماندند ز من آدمها
سايه اي از سر ديوار گذشت

 

غمي افزود مرا بر غم ها
فكر تاريكي و اين ويراني

 
بي خبر آمد تا به دل من
قصه ها ساز كند پنهاني


نيست رنگي كه بگويد با من
اندكي صبر سحر نزديك است


هر دم اين بانگ برآرم از دل
واي اين شب چه قدر تاريك است


خنده اي كو كه به دل انگيزم ؟
قطره اي كو كه به دريا ريزم ؟

 

صخره اي كو كه بدان آويزم ؟
مثل اين است كه شب نمناك است

 
ديگران را هم غم هست به دل
غم من ليك غمي غمناك است

سهراب سپهری

 


 

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: جمعه 22 تير 1392برچسب:سهراب سپهری,شعر, غمی غمناک,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بروید به جنگ با استرس و ناک اوت اش کنید !

اگر
این مطالب رو بخونید و حتما به اونها عمل کنید
می تونید به همین سادگی تغییری بزرگ در زندگیتون تجربه کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اول : از استرسهایتان حرف بزنید

یک آدم صبور و دهن‌قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها و جفتکهایی که از "الاغ زندگی" خورده‌اید را با او تقسیم کنید … بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند… علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، او هم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید و این یعنی نیمی از آرامش.


دوم :
فقط به زمان حال فکر کنید (به قول سهراب زندگی آبتنی کردن در حوزچه اکنون است)

گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید … اصلا پاپیچ خرابکاریها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید، نشوید. همه همینطور بوده‌اند و انگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد. آینده را هم که رسما باید به هیچ کجایتان حساب نیاورید. ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است. فکر هر چیزی، از خود آن چیز معمولا سخت‌تر و دردناک‌تر است.


سوم :
به خودتان استراحت بدهید

حالا می‌گویم استراحت، یکهو فکرتان نرود به سمت یک ماه عشق و حال در سواحل هاوایی اونهم وسط همه گرفتاریها و استرسها و بدبختی‌هاتون...!!! آدم میتواند خیلی عالی به خود، مرخصی چند ساعته بدهد … کمی تنهایی، کمی بچگی کردن یا هر چیز نامتعارفی که شاید دوست داشته باشید … که کمی از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را بگیرد کافیست. مثل نهنگ‌ها که هر از چندگاهی به بالای آب می‌آیند و نفسی تازه می‌کنند و دوباره به زیر آب برمی‌گردند.


چهارم :
کمی هم تن‌‌تان را بجنبانید(نترسید لاغر نمی شید)

ورزش قاتل استرس است. لزومی هم ندارد که وقتی می‌گوییم ورزش، خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و به اندازه گوریل بازو دربیاورید. همچین که یک جفتک چارکش منظم و خفیف در روز داشته باشید، کلی موثر است. از من به شما نصیحت.


پنجم :
همیشه واقع‌بین باشید (نه بدبین و نه خوش بین)

ما ملت شریف، بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم. داستان، مثل آمپول زدن میماند … وقتی اصغر آمپول‌زن، قرار است ماتحت مریض را نوازش کند، حتما این کار را می‌کند و حالا اگر عضله آنجایت را بخواهی سفت کنی، هیچ خاصیتی ندارد الا اینکه درد آمپول بیشتر می‌شود. گاهی مواقع باید واقع‌بین بود و عضله‌ها را شل کرد که دردش کمتر شود.


ششم :
زندگی‌تان، میدان و مسابقه اسب‌دوانی نیست که هی بتازونید

خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه کردن و "رقابت‌پیشگی"، استرس‌زاست. اینکه جاسم فوق‌لیسانس دارد و من ندارم و قاسم لامبورگینی دارد و من ندارم و فلانی فلان دارد و من ندارم، شما را دقیقا می‌کند همان اسب مسابقه که همه عمرش را بابت هویج ِ سر چوب، دویده و به هیچ کجا هم نرسیده. زندگی مسخره‌تر از چیزی است که شما فکرش را می‌کنید… هیچ دونفری لزوما نباید مثل هم باشند … پس به خودتان بیائید و سعی کنید که خودتان باشید.


هفتم :
از مواجهه با عوامل "ترس‌زا" هراس نداشته باشید

مثال ساده آن، دندان‌پزشک است. وقتی دندان خراب دارید، یک کله پیش دکتر بروید و درستش کنید. نه اینکه مثل بز بترسید و یک عمر را از ترس دندان‌پزشک، با درد آن بسازید و همه لقمه‌هایتان را با یکطرفتان بجوید. نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس ِ درد است. ترس، استرس را می زاید.


هشتم :
خوب بخورید و بخوابید و شعارتان "گور بابای دنیا" باشد

آدمی که درست نخوابد و نخورد، مغزش درست کار نمی‌کند. مغز علیل هم، عادت دارد همه چیز را سخت و مهلک نشان دهد. آدم وقتی گرسنه و خسته است، یک وزنه یک کیلویی را هم نمی‌تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کیلویی…! بدانید که بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند.


نهم :
به مشکلاتتان بخندیدزبان درازی

همه مشکل دارند … من دارم، شما هم دارید … همه بدبختی داریم، گرفتاری داریم و این موضوع تابع محل جغرافیایی آدمها هم نیست. یاد بگیرید بخندید به ریش دنیا و مشکلات آن. به بدبختی‌ها بخندید … به من که دو ساعت صرف نوشتن این موضوع کردم، بخندید … به خودتان هم اگر خواستید بخندید … دو بار اولش سخت است، اما کم کم عادت میکنید و می‌بینید که رابطه خنده و گرفتاری، مثل رابطه خیار است و سوختگی پوست … درمانش نمی‌کند اما دردش را کم میکند.


با تشکر از ارسال : خانم طاهره حسینی

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: شنبه 22 تير 1392برچسب:استرس,مبارزه,مشکلات,روانشناسی,تغییر,در,زندگی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
گشت و گذار در قلمرو حیاط وحش


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

 

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 تير 1392برچسب:حیات,وحش,گشت,گذار,حیوانات,تصاویر,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توصیـه هایی پیشگیـرانه برای غـرق نشـدن در دریـاها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


متاسفانه هر ساله شاهدیم که صدها نفر از هموطنانی که برای گذراندن تعطیلات تابستان و اندکی تفریح به دریا خصوصا سواحل خزر می‌روند، به یکی از بدترین اشکال مرگ که همان غرق‌شدگی است، گرفتار می شوند و علاوه بر بخطر انداختن جانشان، خاطره‌ای تلخ را در ذهن و جان بازماندگان بر جای می‌گذارند. با وجودی که در سال‌های اخیر دلیل اصلی مرگ شناگران دریای خزر به خوبی شناخته شده و عنوان شده که "جریان‌های شکافنده مهمترین علت غرق شدگی در دریای خزر می‌باشد"، لیکن از آنجا که اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت نگرفته هر سال در فصل گرما، همان وقایع اسفناک سال قبل تکرار می‌شوند.

همین روزنامه جام جم دو روز پیش بود که خبر غرق شدن 6 نوجوان در دریای خزر را منتشر کرد که طبق آمارهای تاسف باری که در همین خبر آمده گویای این واقعیت تلخ است که از ابتدای سال 91 تا ابتدای تیر امسال 1160 نفر در دریای خزر غرق شده و به کام مرگ رفته اند !
لذا به شما دوستان بچه های بوتوری خصوصا آندسته از عزیزانی که قصد سفر به شهرهای شمالی و به دریا زدن دارند توصیه می کنیم اندکی برای مطالعه مواردی که در ذیل آمده وقت بگذارید. مسلما خواندن این چند سطر برای شما و عزیزان‌تان می‌تواند اهمیت حیاتی داشته باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگی‌های آب دریا را نیز شناخت. آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند. در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود. ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را مستهلک می‌کنند. گل‌آلود بودن آب‌های ساحلی دریای خزر موجب می‌شود که حتی با عینک شنا هم نتوان در زیر آب چیز زیادی مشاهده کرد و مثلاً ناحیه کم‌عمق را از عمیق تشخیص داده یا فرد در حال غرق شدن را در زیر آب یافت. فردی که در چنین شرایطی به دام افتد، بسیار دشوار است تا بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. ضمناً مطابق یک اصل، برای شنای افراد بالغ در آب‌های دریایی با عمق بیش از یک و نیم متر، نه تنها آنها باید فنون شنا را به خوبی بدانند بلکه لازم است به توان فیزیکی و استقامات بدنی بالای خود نیز اطمینان داشته باشند. حتی با وجود مهارت بالا و توان بدنی فوق‌العاده، هنوز هم دریا جای امنی برای شنا نیست، چراکه؛ جریان‌های ساحلی از عمده دلایل مرگ شناگران حرفه‌ای می‌باشند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


امواج دریا با حرکت به سمت ساحل همواره حجم زیادی از آب را به طرف خشکی منتقل می‌کنند. این حجم وسیع از آب می‌باید دوباره به داخل دریا برگردد و برای این منظور در نقاطی از ساحل، به صورت تقریباً غیر قابل پیش‌بینی، درون آب دریا آب‌راهه‌هایی به طرف دریا ایجاد می‌شود که در آن آب با سرعت زیادی بر خلاف جهت امواج (یعنی از سمت ساحل به سمت دریا) جریان می‌یابد. این جریان‌ها کاملاً از امواج آب متفاوت بوده و به آنها جریان‌های ساحلی، جریان‌های شکافنده (Rip Currents)، یا جریان‌های مرگبار گفته می‌شود که در بسیاری نقاط جهان و بویژه در سواحل دریای خزر، تلفات جانی بسیاری را به بار می‌آورند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


جریان شکافنده از بالا شبیه یک بادبزن دستی است که دسته آن به سمت ساحل، و دهانه آن به سمت دریا می‌باشد. دسته این بادبزن بیشترین قدرت را دارد و صرف‌نظر از اینکه شناگر چقدر شنا بلد است یا چقدر توان جسمی دارد، عملاً برگشت وی به سمت ساحل را غیرممکن ساخته، او را سریعاً با خود به داخل دریا می‌کشاند. برای درک بهتری از قدرت این جریان باید گفت که سرعت این جریان معمولاً از رکورد سرعت شنای المپیک نیز بالاتر است؛ بدین معنی که حتی بهترین قهرمان شنای المپیک نیز نمی‌تواند بر خلاف آن شنا کرده و به طرف ساحل برگردد. عرض جریان شکافنده بین ٣ تا بیش از ٦٠ متر، و طول آن به داخل دریا بسیار متفاوت است (گاهی فقط در ناحیۀ شکسته شدن امواج یا همان محلی که موج فرو ریخته و کف سفید رنگ تشکیل می‌دهد بوده، گاهی نیز تا ده‌ها متر به داخل دریا کشیده می‌شود).


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


علائم جریان شکافنده

تشخیص زمان تشکیل جریان شکافنده برای افراد عادی دشوار است. در بسیاری موارد دیده شده که افراد بسیاری در دریا مشغول شنا کردن بوده، همه چیز عادی و خوشایند به نظر می‌رسد، اما در همین بین یک نفر در میان جریان شکافنده به سادگی و بی‌سروصدا غرق می‌شود. لذا جریان شکافنده الزاماً مختص دریاهای طوفانی و مناطق پرخطر نیست. مواقعی که دریا موّاج است، احتمال تشکیل جریان‌های شکافنده بسیار زیاد است. لذا در این شرایط نباید وارد آب دریا شد و بهترین کار این است که شنا را به زمانی دیگر موکول کرد و از زیبایی‌های ساحل لذت برد. توجه داشته باشید که جریان‌های شکافنده در تمام دریاها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها می‌توانند رخ دهند. برخی نشانه‌های قابل رؤیت جریان‌های شکافنده عبارتند از:

- آب در محل جریان شکافنده آرام و بدون موج است.
- رنگ آب در محل جریان شکافنده با بقیه نقاط تفاوت دارد (تصاویر بالا).
- خطی از آب کف آلود، خزه یا زباله در محل جریان شکافنده به سمت دریا حرکت می‌کنند.
- امواجی که به سمت ساحل می‌آیند، در محل جریان شکافنده دچار شکست می‌شوند.
- در بسیاری از نقاط در سواحل گیلان و مازندران ساحل ماسه‌ای است. در ساحل ماسه‌ای علایمی شبیه اشکال هلالی وجود دارد. نوک هلال جایی است که جریان شکافنده تشکیل می شود.


روش فرار از جریان شکافنده

چنانچه درون یک جریان شکافنده گرفتار شدید، نخست آرامش خود را حفظ کنید. دوم اینکه هرگز، هرگز و هرگز بر خلاف جریان شکافنده و به سمت ساحل شنا نکنید. این اقدام مرگبار منجر به خسته شدن کامل شناگر شده و شناگر از رمق افتاده به راحتی غرق خواهد شد. در عوض خود را بر روی آب نگاه دارید؛ اکنون دو گزینه پیش روی شماست:

1. اگر توان بدنی بالایی برای شنا دارید

الف. به صورت موازی با ساحل حرکت کرده و از مسیر جریان کاملاً خارج شوید و سپس به صورت مورب به سمت ساحل برگردید.

ب. یا اینکه برای خروج از جریان شکافنده، موازی با ساحل در عمق آب شنا کنید. در اعماق زیرین آب، جریان شکافنده قدرت کمتری دارد. لذا می‌توان به این طریق از مسیر جریان فرار کرده، آنگاه از آب عمیق به آرامی و به صورت مورب به سطح بازگشت و به صورت مورب به ساحل برگشت. دقت کنید که این روش نیازمند توانایی حبس نسبتاً طولانی تنفس می‌باشد.

2. اگر توان بدنی معمولی دارید

هم جهت با جریان به سمت دریا حرکت کنید. معمولاً جریان پس از طی چندین متر تا چند ده متر، قدرت خود را از دست می‌دهد. در اینجا می‌توانید با صورت موازی با ساحل از جریان فرار کرده و پس از طی چندین متر و دور شدن از جریان، ابتدا نفس بگیرید، سپس تقاضای کمک کنید و بعد به صورت مورب به سمت ساحل برگردید. لازم به ذکر است که معمولاً دریا در خارج ناحیه شکست امواج آرام‌تر است. ناحیه شکست امواج، ناحیه‌ای است که موج در آنجا فرو ریخته و به رنگ کف سفید دیده می‌شود، و این ناحیه برای شناکردن مناسب نیست. بنابراین شناگری که بتواند خود را در در خارج ناحیه شکست امواج روی سطح آب نگاه دارد، از جریان شکافنده در امان خواهد بود (البته به طور کلی فاصله گرفتن زیاد از ساحل برای بیشتر شناگران به هیچ وجه قابل توصیه نیست).

برای هر دو دسته افراد با توان بدنی بالا و با توان بدنی معمولی

اگر تشخیص دادید که کمکی به شما نخواهد رسید و باید با توان خود به طرف ساحل برگردید، همراه با امواج خود را به ساحل برسانید. هنگامی که امواج بزرگ به سمت شما می‌آیند، چند ثانیه نفس بگیرید و حدود یک متر زیر آب بروید تا از ضربه موج در امان بمانید. توجه داشته باشید که ممکن است دوباره درون جریان شکافنده دیگری گرفتار شوید. در این هنگام نیز شک نکرده و اجباراً همراه آن به سوی دریا برگردید، ولی مجدداً بر طبق اصول پیش‌گفته به سمت ساحل بازگشت کنید.

چند توصیه مهم

جریان شکافنده معمولاً بسیار قوی بوده و به راحتی می‌تواند حتی جان شناگران بسیار ماهر را به خطر اندازد. اگر شما یا عزیزان‌تان هنوز شنا در دریا را بطور کامل فرا نگرفته‌اید، اگر به توان بدنی خود برای شنا کردن در دریای مواج و فنون شناور نگه داشتن خود بر روی موج اطمینان ندارید، بهترین کار این است که در دریا شنا نکنید. یا لااقل در همان لبۀ دریا از خنکی آب لذت ببرید و دچار دردسرهای فوق و مصیبت‌های جبران‌ناپذیر نگردید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در بستر آب سواحل دریای خزر (به ویژه از آستارا تا نکا) پشته‌های ماسه‌ای وجود دارد که با ایستادن بر روی آنها چنین تصور می‌شود که در ناحیه کم‌عمقی حضور داریم. ولی با فقط اندکی جابه‌جایی، عمق آب شدیداً افزایش می‌یابد؛ ضمناً پشته‌های ماسه‌ای ناپایدار بوده و گاهی زیر پای فرد فرو ریخته و او را در عمق زیاد آب گرفتار می‌کنند. در برخی مناطق نیز عمق آب به صورت ناگهانی زیاد می‌شود. این حالت مشابه این است که بر روی لبۀ کوهی حرکت کنید که با یک قدم به جلو، زیر پایتان درّه‌ای پدیدار شود. فردی که شنا بلد نباشد، دیگر نمی‌تواند به عقب برگردد و به همین راحتی جان خود را از دست می‌دهد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بالا آمدن آب دریای خزر در چند سال اخیر موجب شده که بسیاری از ساختمان‌ها و تأسیسات ساحلی و چاه‌های آب و فاضلاب آنها، در زیر آب ساحل مدفون شوند. در سواحلی که پاکسازی صورت نگرفته، شناگر در هنگام شیرجه ممکن است با اشیاء چوبی و فلزی و سنگی به جای مانده از این ساختمان‌ها برخورد کند. ضمناً چاه‌های آب و فاضلاب می‌توانند شناگران را به داخل خود بمکند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لذا اگر قصد شنا دارید؛ در مناطق پاکسازی شده و در حضور نجات غریق به این امر اقدام کنید و باور کنید که بسیاری از مناطق "شنا ممنوع" با توجه به خطرات ساحل آن ناحیه و متعاقب مرگ و میرهای بسیاری که داشته است به این نام لقب گرفته‌اند. فراموش نکنید که دریا در عین زیبایی و آرامش، جان انسان‌های عزیز بسیاری را گرفته است؛ افرادی که هرگز در هنگام ورود به آب، تصورش را هم نمی‌کردند با چنین مرگ دلخراشی با زندگی وداع کنند.


 

 

نویسنده: عارفه ׀ تاریخ: شنبه 16 تير 1392برچسب:غرق,شنا,دریا,جریان شکافنده,توصیه,پیشگیرانه,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , buturi.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com